Veelgestelde vragen van opdrachtgevers

Op deze pagina vindt u de antwoorden op een aantal veelgestelde vragen. De antwoorden vind u onder elke vraag terug. Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan gerust contact op met een consultant van CareFirst op telefoonnummer 088 321 01 01.

Waar bestaat het tarief van de uitzendkracht uit?

  • het salaris van de kandidaat
  • de reserveringen die de kandidaat opbouwt tijdens de waarneming (vakantiedagen, vakantiegeld, feestdagen, kort verzuim en buitengewoon verlof)
  • de werkgeverslasten, zoals pensioen, scholing en ziektewet
  • de marge van CareFirst

CareFirst brengt het tarief per gewerkt uur en exclusief btw in rekening.

Wanneer krijgt een kandidaat reiskostenvergoeding?

Wanneer de kandidaat tien kilometer of meer van uw praktijk, instelling of organisatie vandaan woont, krijgt hij per gewerkte dag een reiskostenvergoeding. De hoogte van de vergoeding is afhankelijk van de afstand woon-werkverkeer.

Wat is een VVI?

CareFirst moet sinds februari 2008 bij elke bevestiging van een waarneming van een kandidaat een Verklaring Verificatie Identiteitsbewijs (VVI) meezenden. Dit formulier moet u ondertekenen. Controleer daarvoor eerst het legitimatiebewijs van de kandidaat. De kandidaat zorgt er vervolgens voor dat de VVI weer bij CareFirst terecht komt.

Wat doet de consultant als ik een vacature plaats bij CareFirst?

De consultants van CareFirst nemen eerst uw wensen en eisen voor de vacature met u door. Met uw input gaan zij op zoek naar de geschikte kandidaat. De werkwijze is als volgt:

  • De consultants kijken welke geschikte kandidaten beschikbaar zijn in uw regio.
  • De vacature komt op de goedbezochte website van CareFirst te staan. Daardoor kunnen naast de eigen kandidaten ook andere geïnteresseerden op de vacature reageren.
  • Zodra de geschikte kandidaat gevonden is, stelt CareFirst deze persoon aan u voor. Dat kan telefonisch of door het cv aan u voor te leggen.
  • Heeft u interesse om nader kennis te maken met de kandidaat? Dan zorgt CareFirst dat de kandidaat contact met u opneemt om een afspraak te maken. Het gesprek is geheel vrijblijvend voor beide partijen.
  • Als het kennismakingsgesprek positief is verlopen, maakt CareFirst de papieren in orde voor de waarneming van uw vacature. Ook directe overname behoort tot de mogelijkheden. Is het gesprek niet naar wens verlopen? Dan zoekt CareFirst verder naar een geschikte kandidaat.
  • CareFirst neemt tussentijds of aan het einde van een waarneming contact met u en met de kandidaat op. Dit om te bekijken of alles naar wens verloopt en of er nog vragen of opmerkingen zijn waarmee CareFirst u van dienst kan zijn.

Contact opnemen

Heeft u vragen, zijn er onduidelijkheden of wilt u graag meer weten? Neem dan vrijblijvend contact op via
088 - 321 01 01 of ons contactformulier

Uw vraag niet gevonden?

Mocht u vraag er nog niet tussen staan neem dan contact met ons op! Dit kan telefonisch op
080 - 321 01 01 of via ons vragen formulier!

Stel uw vraag!